Kiadványaink
Kalandpróba foglalkoztató füzetek
- Az erdő
- Lovagképző
- Debrecen és környéke
- Környezettudatos magatartás
- Lovagképző angolul
Tematikus táborainkhoz foglalkoztató füzeteket is készítettünk, amelyek akár egy-egy erdei iskolai programfüzetként is használhatók. A bennük levő feladatok alkalmasak a tábor ideje alatt szerzett ismeretek rögzítésére, a kreativitás fejlesztésére, az énkép alakítására és a társas kapcsolatok fejlesztésére. A füzeteket a későbbiekben az ismeretek, az emlékek és élmények felidézésére is használhatják a tanulók. A füzeteket elsősorban 4–8. évfolyamos diákok számára ajánljuk. Megrendelhetők 350 Ft (Áfával együtt) e-mailben vagy a webáruházon keresztül.
Osztálymátrix 5.
Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya feladatgyűjtemény az 5. évfolyam számára
- Hogyan töltsük el hatékonyan az osztályfőnöki órákat?
- Könnyen érthető szövegek
- A mindennapokban használható ismeretek, képességek
- Felkészülés az élet szerepeire
- Tanulásmódszertan: a tanulás tanítása
- Játékos, érdekes feladatok
- Színes, humoros illusztrációk
Az Osztálymátrix Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya feladatgyűjtemény az 5. évfolyam számára című könyvünk segítséget nyújt a tanulók számára a világban való eligazodáshoz.
Növeli a pedagógus kollégák osztályfőnöki munkájának hatékonyságát, valamint segíti a diákokkal történő kommunikációt.
A komplexitás elvét szem előtt tartva a korosztály számára fontos kommunikáció a kiindulási alapja az erkölcsi, etikai, etikettbeli, gazdasági, életmódbeli és életpálya-orientációs nevelésnek.
Balázs Géza könyvei
Nagy párlat- és pálinkakönyv
„Pálinkás jó reggelt!” A magyar nép elsősorban borivó, de a magyaros italok rangsorában második helyen a pálinka áll. Sokféle hagyományos, nemzeti pálinkánk van: a kecskeméti fütyülős barack-, a szatmári szilva-, a halasi körtepálinka. Magyarországon a vendégfogadás elképzelhetetlen egy stampedli pálinka nélkül. „Az első pohár a barátságé, a második a vidámságé, a harmadik a gyalázaté” figyelmeztet a szólás a pálinka hatására, egyúttal a mértékletességre. „Egy liter sem használ jobban, mint egy pohár”.
A valamikor színes pálinkakultúra a 20. század második felében elszürkült, ám a rendszerváltás után ismét föllendült. Egyre több helyen találkozni helyi, táji (eredetvédett) pálinkákkal, régi ágyaspálinkák hagyományának fölélesztésével. 2002-től a pálinka hivatalosan is számon tartott hungarikum. Egyre több látványfőzde épül, pálinkáriumok nyílnak, hangulatos pálinkakóstolókat, pálinkafesztiválokat rendeznek, van a pálinkának szentje (Szent Miklós), napja (december 6.), városa, lovagrendje, sőt már pálinkaszentelést is tartottak a miskolci ferences templomban.
Bevezetés az antropológiai nyelvészetbe
Az antropológiai nyelvészet a nyelvhasználat, a nyelvváltozatok, különösen a nem hatalmi helyzetben lévők, az alacsonyabb fejlettségi fokon álló közösségekre jellemző gondolkodási minták, hiedelmek viszonyának a tanulmányozása – terepmunka, konkrét nyelvi anyaggyűjtés alapján. Előszeretettel kutatja a vallási, a foglalkozási vagy a rokonsági csoportokhoz való nyelvi tartozás megnyilvánulásait. Holisztikus szemlélet jellemzi, kiemelt kutatási nézőpontjai: a nyelvi relativizmus, a nyelvi univerzalizmus és a nyelvi unikáliák.
Tartalom:
- Bevezetés
- Antropológiai nyelvészet
- Nyelvek és kultúrák
- Az antropológiai nyelvészet módszerei
- Unikumok a magyar nyelvben
- A mindennapok nyelvi szokásai
- Különleges nyelvi jelenségek
- Beszéd – írás – kép
Nyelvészetről mindenkinek
Másutt legalább tízévente születik egy új, tömör nyelvészeti összefoglaló. Most 59 nyelvész összefogásával csaknem egyéves munkával elkészült és megjelent a Nyelvészetről mindenkinek – 77 nyelvészeti összefoglaló című kötet. Az összefoglaló eredetileg 20-30 jelentős tudományterület (főként minimalista, de egyetemi szintű) összefoglalójaként indult, ám napról napra terebélyesedet, s a „misztikus” 77 fejezet csak két fejezet összevonásával vált lehetővé. A munkálatok során 59 nyelvész közreműködésével állt össze a végleges tartalom.
Bár Voltaire szerint: „A nyelvtudomány olyan stúdium, amelyben a mássalhangzóknak majdnem semmi szerepük nincs, a magánhangzóknak meg éppenséggel semmi.” Ennek ellenére az ókorban kialakult nyelvtudomány máig a legalapvetőbb stúdiumok között van. A középkorban a hét szabad művészet alsó szintjének, a triviumnak (grammatika, retorika, dialektika) mind van köze a mai értelemben vett nyelvtudományhoz. Ez a kötet bizonyíték arra, hogy mindennek köze van a nyelvészethez, s hogy nyelv, nyelvi kultúra nélkül nincs is élet, illetve, ha van, az nem ilyen élet…
Emotikonok
A szerzők az első magyar nyelvű, emotikonokat bemutató kötetet alkották meg, amely a maga nemében nem csak a magyar nyelvterületen egyedülálló. A kötethez tartozó CD-mellékleten gazdag emotikongyűjtemény található.
„A 20. századi média, a 20-21. századi informatikai társadalom, az internet, a mobilkommunikáció világának a vizsgálói megállapították, hogy ,,ikonikus fordulat” előtt állunk. Ennek a
fordulatnak egyik jól tanulmányozható […] megjelenítője az emotikon […].
A nemzetközi és magyar írástörténetben, írásjeltörténetben páratlan munka született magyar nyelven. A könyv az emotikonokról, vagyis az internetes és sms-es kommunikációban az elmúlt évtizedben fölbukkant érzelemkifejező ikonokról (smiley ~ szmájli; érzelemjel, mosolyikon, mosolyszimbólum stb.) szól… voltaképpen egy új kifejezési-árnyalási mód fölfedezése és leírása. Ha túlozni akarnék: egy régi kommunikációs forma új közegben való felbukkanásának dokumentálása”.
Európai helyesírások
A kötet a 2008-ban megjelent Európai nyelvművelés című kiadványunk szerves folytatása: 23 nyelv helyesírását mutatjuk be, valamint kitekintünk a hatalom és a helyesírás kapcsolatára, a zenei ortográfiára és az internetes világ helyesírására. Szerzőink a klasszikus és modern magyar filológia elkötelezett munkatársai, akik különböző intézményeken a nyelvi kultúrák kutatására és oktatására szakosodtak.
A tartalomból (további információk: www.enyelv.hu)
- Budai László: Angol
- Morvay Károly: Baszk
- Pálmainé Orsós Anna: Beás
- Dudás Mária: Bolgár
- Tölgyesi Tamás: Cseh
- Szamos Erika: Dán
- Minya Károly: Finn
- Bárdosi Vilmos: Francia
- Szijj Ildikó: Galego
A pesti nyelv
Városnyelvi kalauz. Budapestizmusok, valódi pesti nyelvjárások, argó, budapesti titkos nevek és helyek. Nyelvészeti és egyben lírai élményutazás a budapesti nyelvben a kezdetektől a máig.
A szerző ős-pestiként dokumentálja a város nyelvét. Progli László fotóival.
Osztálymátrix 6.
Osztálymátrix 6. Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya feladatgyűjtemény a 6. évfolyam számára
- Hogyan töltsük el hatékonyan az osztályfőnöki órákat?
- Könnyen érthető szövegek
- A mindennapokban használható ismeretek, képességek
- Felkészülés az élet szerepeire
- Tanulásmódszertan: a tanulás tanítása
- Játékos, érdekes feladatok
- Színes, humoros illusztrációk
Az Osztálymátrix 6. Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya feladatgyűjtemény a 6. évfolyam számára című könyvünk segítséget nyújt a tanulók számára a világban való eligazodáshoz.
Növeli a pedagógus kollégák osztályfőnöki munkájának hatékonyságát, valamint segíti a diákokkal történő kommunikációt.
A komplexitás elvét szem előtt tartva a korosztály számára fontos kommunikáció a kiindulási alapja az erkölcsi, etikai, etikettbeli, gazdasági, életmódbeli és életpálya-orientációs nevelésnek.
Osztálymátrix 7-8.
OSZTÁLYMÁTRIX
A kitöltött megrendelő lapot küldje az alábbi e-mail címre:
Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javascriptet.
Miskolci Szilvia
Széplaki Erzsébet
Osztálymátrix Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya munkafüzet a 13–14 éves korosztály számára
- Hogyan töltsük el hatékonyan az osztályfőnöki órákat?
- Könnyen érthető szövegek
- A mindennapokban használható ismeretek, képességek
- Felkészülés az élet szerepeire
- Hasznos kiegészítő információk: DÖK, önéletrajz, felvételi
- Játékos, érdekes feladatok
- Színes, humoros illusztrációk
Az Osztálymátrix Kommunikáció, etika, etikett, gazdaság, életpálya munkafüzet a 13-14 éves korosztály számára című könyvünk segítséget nyújt a tanulók számára a világban való eligazodáshoz.
Növeli a pedagógus kollégák osztályfőnöki munkájának hatékonyságát, valamint segíti a diákokkal történő kommunikációt.
A komplexitás elvét szem előtt tartva a korosztály számára fontos kommunikáció a kiindulási alapja az erkölcsi, etikai, etikettbeli, gazdasági és életpálya-orientációs nevelésnek.
Ízelítőül:
„A pályaválasztás egy nagyon komoly döntés, méghozzá életed eddigi szakaszának talán egyik legfontosabb döntése.
A pályaválasztás egy olyan folyamat, amelynek során megismered önmagad, és megismersz bizonyos foglalkozásokat, szakmákat.
Az eddigiekben már sok mindent megtudhattál önmagadról és másokról; talán már tudod, mik az erősségeid, a gyengéid, milyen képességekkel rendelkezel és miben vagy tehetséges.”
Készítsd el úgy az órarendedet, hogy csak azok a tantárgyak legyenek beírva, amelyből megítélésed szerint, jó vagy!
Nem csupán száraz tényanyag közlésével kívánjuk elérni mindannyiunk közös célját – vagyis az életre nevelést –, hanem valljuk, hogy csak a tanulókkal való közös munkálkodás vezethet eredményhez. Tanítványaink így válhatnak kiegyensúlyozott, sikeres felnőtté.
A feldolgozott tananyagtartalmakat a Nemzeti alaptantervben előírtaknak megfelelően válogattuk össze.
A feladatok – ajánlásainkat figyelembe véve – megoldhatók önállóan, továbbá páros munkában, csoportmunkában vagy miniprojekt formájában.