Nyomtat
PDF
17
aug.

Az életpálya-tervezés tanítása-tanulása

Hogyan segítsük tanítványainkat a különböző életszakaszokban és döntési helyzetekben?

Jelentkezési lap letöltése

Teljes ár 30 000 Ft, a képzés 8 főtől indítható. .

A képzés célja, hogy felkészítse a pedagógusokat arra a szakmai munkára, amely során szakszerűen tudják segíteni a tanulók életpálya-építését, valamint fejleszteni tudják az ehhez a területhez tartozó kompetenciáikat. Cél továbbá megismertetni a pedagógusokat azokkal a módszerekkel, amelyekkel biztosítani tudják, hogy a tanulók életpálya elképzeléseiket a valóságos, egyben változó helyzetekhez tudják igazítani, és képesek legyenek terveiket felülvizsgálni, módosítani, és erőforrásaik átcsoportosításával a krízishelyzeteket elkerülni. Feltárni a pedagógusok számára olyan tanórai – tantárgy független – és tanórán kívüli beépítési lehetőségeket, amelyek fontosak és elengedhetetlenek a tanulók életpálya-építéséhez, például a munka világáról szerzett ismeret, a felnőtt lét szerepei, fenntartható fejlődés, testi-lelki egészség megőrzése.

A képzés tematikája:

AZ ÉLETPÁLYA-ÉPÍTÉS: A z életpálya-építés és életpálya-építési kompetenciák, valamint kapcsolódó fogalmak azonosítása (életpálya, életpálya-építés, önmeghatározás, önbemutatás, stratégiaalkotás, a stratégiák végrehajtása, személyes fejlesztési terv, személyes életút, alkotóképesség, részképességek, attitűdök); A drámapedagógia szerepe az önismeret – egész életen át tartó – megismerési folyamatában (drámajáték vezetése, drámajáték értékelése); A tanulói énkép, önismeret formálódása és a tanári értékelés kapcsolata; Önismereti elemzés készítése (Czeizel Endre 2x4+ 1  faktoros modellje alapján, önmeghatározás, önbemutatás)

AZ ÉN HELYE A KÖRNYEZETÉBEN: Gyermek a családban, az iskola szintjén, az osztály szintjén, a kortárscsoportban; Elfogadás, kizárás, személyiségünk védelmi mechanizmusai; Konfliktuskezelési technikák ( Elakadt hanglemez technika, Gordon-módszer, Mozaikmódszer)

Az életpálya-építéshez szükséges egyéb ismeretek beépítésének lehetőségei a tanórai keretek közé: A munka világáról szerzett ismeretek (pályaválasztás, szakmaismeret), A felnőtt lét szerepei; Fenntartható fejlődés (A fenntartható fejlődés szerepe az életpálya-építésben); Testi-lelki egészség ( Mi bánt engem? A reklám hatása, A drogok és a médiák)

AZ ÉLETPÁLYA-ÉPÍTÉS KOMPETENCIA-FEJLESZTÉSÉBEN JAVASOLT MÓDSZEREK: Öndifferenciálás, egyéni differenciálás, kooperatív technikák; A Mind map módszer, A projektmódszer

Kalandpróba Alapítvány

matrix muhely logo small

web_links

Kosár

Az Ön kosara pillanatnyilag üres.

Belépés






Elfelejtetted bejelentkezési nevedet?
Regisztrálok

Látogatók száma

Ma105
Tegnap110
A héten105
A hónapban1168
Összesen228091

Támogatóink

szeplaki_logo_001

kaland_logo

rejtely_logo

piatnik_logo

furfang_banner_colorange


lathatatlan_kiallitas


inf_logo


orczi_logo


 
cynomys_logo
 
 

playonkids_logo_1

piatnik_logo

capitaliser logo

Kapcsolat

Furfang Kiadó Kft.

Cím:
H-1161 Budapest, Rákóczi út 30.
H-4026 Debrecen, Bethlen u. 42–44.

Levelezési cím:
H-1625 Budapest, Pf. 24
H-4001 Debrecen, Pf. 486

Mobil:
+36 30/436-8301
+36 30/645-8849

E-mail: furfangkiado@gmail.com

Partnereink

Facebook